Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArcher, Jennifer; Cantwell, Robert; Bourke, Sid
TitelCoping at University: An Examination of Achievement, Motivation, Self-Regulation, Confidence, and Method of Entry.
QuelleIn: Higher Education Research & Development, 18 (1999) 1, S.31-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0729-4360
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Coping; Foreign Countries; Higher Education; Nontraditional Students; Prediction; Student Characteristics; Undergraduate Students; Australia
AbstractStudied the interrelationships among characteristics of undergraduate students and the characteristics that predicted achievement in samples of 71 mature-age students entering from an enabling program and 61 younger students entering from high school. Results add to the literature on links between psychological characteristics and academic achievement and show that these mature-age students are coping at least as well as their younger counterparts. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education Research & Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: